Voorstel tot wijziging van het huishoudelijk reglement V.V.O.G. ten behoeve van de Algemene Ledenvergadering van 26 augustus 2009.

19 Augustus 2009 / Bestuur VVOG / Algemeen

1. Schrappen verdeelsleutels toedeling inkomsten en kosten

Tot op heden is de begroting van V.V.O.G. gebaseerd op kosten en inkomsten voor de verschillende secties Top, Zaterdag, Zondag, Jeugd, Kantine, Accommodaties, Sponsoring, Algemeen en Totaal.

Op basis van deze structuur worden kosten en inkomsten voor zaken als sponsoring, accommodaties, kantine en algemene kosten volgens een bepaalde verdeelsleutel toegekend.Deze verdeelsleutels zijn in het huishoudelijk reglement opgenomen. Om de begroting zowel voor de leden als ook voor de bestuurs- en commissieleden meer eenvoudiger en inzichtelijker te maken, stelt het bestuur voor om met ingang van het nieuwe seizoen 2009-2010 te gaan werken met een begroting die op basis van de doelstellingen onderverdeeld wordt in een deel bedoeld voor de basisvoorzieningen van alle leden en sporters van V.V.O.G. en een deel voor de top van de selectie te weten het eerste en het tweede.
De verdeling van inkomsten en kosten is daarbij sterk vereenvoudigd. De inkomsten uit sponsoring en de recette van de thuiswedstrijden zijn bedoeld om de kosten van de selectie te kunnen bekostigen en alle overige inkomsten zijn bedoeld voor de bestrijding van alle kosten van de basisvoorzieningen voor alle leden. In de begroting voor het nieuwe seizoen 2009-2010 wordt dit principe nader uitgewerkt. Als gevolg hiervan moeten vóór de vaststelling van de begroting de oude bepalingen rond de toedeling van inkomsten en kosten zoals opgenomen in het huishoudelijk reglement worden geschrapt. Ook daarmee wordt een wezenlijke bijdrage geleverd aan vereenvoudiging. In het bijgevoegde huishoudelijke reglement is duidelijk in rood en onderstreept aangegeven welke bepalingen het betreft.

2. Samenvoegen dagelijks- en algemeen bestuur.

Van de gelegenheid wordt ook gebruik gemaakt een vereenvoudiging in de bestuurlijke structuur door te voeren. Het bestuur van V.V.O.G. bestond formeel nog uit een dagelijks- en een algemeen bestuur. Het algemeen bestuur, zo was de conclusie, bestond uit twee leden meer dan het algemeen bestuur. Het is veel efficiënter en draagt veel meer bij tot een gezamenlijk gedragen bestuur, om dagelijks en algemeen bestuur samen te voegen. De afgelopen tijd is hiermee in de praktijk ervaring opgedaan en alle bestuursleden zijn hierover enthousiast. Vandaar dat tevens voorgesteld wordt het onderscheid tussen dagelijks- en algemeen bestuur op te heffen en de desbetreffende bepalingen in het huishoudelijk reglement eveneens te schrappen.
Het algemeen bestuur

Lees bericht

Op 23 maart staat het Business Event 'Golf Meets Voetbal' op de agenda.

18-03-2024

Een mooie samenwerking tussen Soli Clean B.V.Dorhout Mees en VVOG Harderwijk.

Lees bericht

Word jij ballenjongen/-meisje bij een thuiswedstrijd van Ajax?

18-03-2024

We hebben een toffe kans voor jou!

Lees bericht

Voor de leden van VVOG Harderwijk, met korting naar de wedstrijd Nederland - Schotland vrijdag 22 maart.

17-03-2024

Wat mooi, dankzij een lid van VVOG Harderwijk kun je met korting naar deze wedstrijd.

Nieuwsoverzicht Archief