19 Januari 2024 / Algemeen
Hans den Besten en Bjorn Bekkema nieuwe ambassadeurs sponsorcommissie VVOG Harderwijk. “Elkaar de handel gunnen en daarbij denken aan VVOG”
De sponsorcommissie van VVOG Harderwijk is met ingang van oktober uitgebreid met twee ambassadeurs. De nieuwe gezichten zijn Hans den Besten en Bjorn Bekkema. Zij zijn binnen VVOG bekende gezichten en hebben door hun commerciële achtergrond een groot netwerk. Dit willen zij aanspreken om nieuwe ondernemers voor VVOG te interesseren en bestaande sponsors met elkaar te verbinden.
Hans den Besten (44) is een geboren en getogen Harderwijker. Hij voetbalde in de jeugd bij VVOG, waarbij kortstondig in de A-junioren en richtte samen met een aantal vrienden vanuit Stoppels, waar hij werkte, het vriendenteam van VVOG 6 op. Spelers van toen zijn net als hij gestopt met voetbal en komt hij nu weer tegen bij de club. Hij staat namelijk regelmatig langs de lijn van het voetbalveld om te kijken naar zijn kinderen Thijs (11) en Bart (9), die spelen in de JO10-1 en JO12-2. “Vanuit mijn bedrijven Vybe IT (werving, selectie, opleiden en coachen van jong talent voor IT traineeships op maat) en Friday Recruitment (werving en selectie met focus op IT, finance, marketing en sales) sponsor ik beide teams en af en toe help ik Aart van Ommen bij de training van de JO12-2. Ik zie dan langs het veld mijn vrienden van dezelfde leeftijd weer terug.” Over zijn VVOG-gevoel zegt Hans: “VVOG is thuiskomen, door de grootte van de vereniging kom je altijd bekenden tegen.”
Bjorn Bekkema (40) heeft zelf niet gevoetbald - hij speelde waterpolo - maar heeft wel binding met VVOG. “Mijn zoon Timo (12) speelt in de JO13-4. Bij VVOG heb ik een warm gevoel door het zien van vrienden, kennissen en oude bekenden. Van school, van vroeger in het uitgaansleven. Nu sta ik al een jaar of zes bij VVOG in de ochtenden achter de bar. Ook ik heb een commerciële achtergrond: eerder werkte ik als accountmanager bij o.a. Rexel. Op dit moment werk ik bij Visser & Smit Hanab, een aannemer die zich in Nederland bezighoudt met kabels en leidingen. De energietransitie is in volle gang. Ik doe de inkoop van o.a. kabels, buizen en diensten voor Noord- en Oost-Nederland.”
Vanwege hun commerciële achtergrond willen ze hun steentje bijdragen bij het werven van nieuwe sponsoren. “We zijn allebei ondernemend en verbinders. Vanuit ons netwerk leggen we makkelijk contacten”, vertellen Hans en Bjorn. Dit is de reden waarom Ben Jansen van de sponsorcommissie Hans aan het begin van dit seizoen gevraagd heeft om ambassadeur van VVOG namens de sponsorcommissie te worden. Hans heeft zijn mening gegeven in een enquête. “Als je vindt dat iets beter kan, moet je zelf het goede voorbeeld geven.” Bjorn deelt dit standpunt. “Na een paar gesprekken met Ben wil ik graag als ambassadeur het team van de sponsorcommissie helpen.”
Bruggen slaan
De accountmanager met het mapje onder de arm is juist niet het beeld dat ze bij een ambassadeur vinden horen. We zijn een commercieel verlengstuk van de sponsorcommissie.
Een ambassadeur is een visitekaartje voor de club. Hans: “We willen op een goede, sociale manier zorgen dat we de juiste mensen aan ons binden. De sponsorpakketten van VVOG zijn toegankelijk voor iedereen. Als ambassadeurs willen we lijntjes trekken tussen partijen en de verbindende factor zijn tussen bedrijven.” Bjorn: "We vullen elkaar mooi aan: Hans is de strategische denker, ik de tactische doener.”
Kruisbestuiving in business
Als ondernemer je aan VVOG verbinden levert dan ook mooie kruisbestuiving op, vinden ze. Hans: “Je ervaart bij VVOG het warme verenigingsgevoel, steunt de club en het helpt je bedrijf verder te groeien. Je kunt samenwerken met andere sponsoren en het vergroot je netwerk. Het is vooral elkaar de handel gunnen: niet alleen vragen en halen, maar ook geven en brengen. Als je mensen kent, kun je ze aan elkaar koppelen en zo meerwaarde creëren voor elkaar. Ik denk mee met ondernemers en zorg ervoor dat VVOG er ook wat aan heeft. Er ontstaan al mooie voorbeelden door de gunning ook aan VVOG te koppelen.”
Een functie als ambassadeur zien beiden vooral tussen de bedrijven door. “Het is vrijblijvend, je kunt het bij jezelf houden en zo haal je er het meeste uit”, denkt Bjorn. Ook Hans ziet weinig in targets of tijdsdoelen. “Ik ga geen resultaatverplichting aan, maar heb afgesproken dat ik VVOG op allerlei manieren uitdraag. Als ik mensen spreek, denk ik ook aan VVOG. Het moet op een natuurlijke manier gaan met een gezonde drive. Het moet vooral leuk zijn.”
Corien, Jeroen, Ben en Bram zijn blij met deze enthousiaste ambassadeurs! Wil je ook je steentje bijdragen aan de sponsorcommissie VVOG Harderwijk, meld je dan aan via sponsorcommissie@vvog.nl.
Interview door Marco Jansen Media
Het speelschema van het Acerbis oliebollentoernooi is gewijzigd !! We spelen niet in 3 maar in 4 poules.
De eerste seizoenshelft van Voetbalschool Dolfijn zit erop! Iedere zaterdagochtend hebben kinderen van 4 t/m 6 jaar kennisgemaakt met veldvoetbal. Het is leuk om te zien hoe de jongste jeugd met vriendjes en vriendinnetjes sportief bezig zijn.
Dankzij trouwe sponsors Randmeer makelaars, de Hypotheker én van Gilst Credit Management lopen de voetballers van JO9-1 er weer tiptop bij!