Kort verslag van de algemene ledenvergadering van 26 augustus jl.

4 September 2009 / Bestuur VVOG / Algemeen

Onder geringe belangstelling heeft VVOG op 26 augustus haar algemene ledenvergadering gehouden.
Aan bod kwam een wijziging in het huishoudelijk reglement, vaststelling van begroting seizoen 2009-2010, verkiezing lid kascommissie, stand van zaken kunstgrasveld en het kledingbeleid.

Wijziging huishoudelijk reglement:
De vicevoorzitter geeft een toelichting op de wijziging van het huishoudelijk reglement.
Uit de vergadering kwamen de volgende opmerkingen: toevoeging dat “specifieke sponsoring mogelijk is”
en een toevoeging uit “hoeveel leden het (dagelijks) bestuur minimaal moet bestaan”.

Vaststelling beleid voor de komende jaren. seizoen 2009-2010
De voorzitter geeft een korte toelichting op het beleidsdeel. In het beleidsdeel staat verwoord wat de doelstellingen van de vereniging zijn. Het beleid van de diverse commissies moet passen binnen de algemene doelstellingen. Om de communicatie tussen de diverse commissies en het bestuur te verbeteren worden diverse overlegmomenten gepland met vertegenwoordigers van de commissies voor afstemming, evaluatie en verbetering van plannen en uitvoering.
Het bestuur wil streven naar meer betrokkenheid van de leden bij de vereniging. Het probeert dit te realiseren door het houden van verschillende evenementen rondom thuiswedstrijden van het Eerste. Dit begint 12 september met een uitnodiging voor alle jeugdspelers met hun/haar ouders, strafschoppen nemen voor de Telstar bokaal, ook zal er een zanger zijn na de wedstrijd. Ook de vrijwilligers zullen niet vergeten worden en krijgen meer aandacht. Vacatures voor vrijwilligers worden op de website vermeld.
Normen en waarden zullen actief worden uitgedragen, door onder andere team- jeugdleiders hierin actief te betrekken, elkaar aanspreken op fout gedrag.

Vaststelling begroting seizoen 2009 - 2010
De penningmeester geeft een toelichting op het financiële deel. De begroting is vereenvoudigd.
De ledengroei en de contributieverhoging leiden tot een verhoging van de contributie inkomsten. Door het organiseren van meer evenementen (ook om de wedstrijden van het eerste elftal), de grote Club actie, een pokerkampioenschap (op niet commerciële basis) hopen we meer geld te genereren.
De bedragen kledingbijdrage en kledingsponsors zijn geraamd op basis van afgelopen seizoen. Van de inkomsten vanuit kledingsponsors is 50% bestemd voor de vereniging en 50% voor de sectie. Deze 50% is vrij besteedbaar voor desbetreffende sectie.
Kosten kleedkamer & accommodatie zijn verhoogd door hogere kosten energie, afschrijving en onderhoud.
Verder is er rekening gehouden met een verhoging van de post dubieuze debiteuren en het opbouwen van de algemene reserve.
Er is sprake van het derde elftal ook tot de selectie te rekenen, maar hier moet de technische commissie invulling aangeven. Er wordt gestart met een belofte elftal (spelers uit het 1e 2e en de A1) die een competitie hebben met vier clubs uit de omgeving.

Extra aandacht zal gaan naar de allerjongsten, structuur technisch jeugdplan uitvoeren, meer aandacht voor de niet selectie teams (materialen, leiders etc.) om het lekker te kunnen voetballen mogelijk te maken. Toernooien organiseren bijvoorbeeld EF toernooi, 6x6 een clinic voor E t/m C met medewerking van spelers van het Eerste.
Het beleid ten aanzien van het Eerste is gericht op hoofdklasse. Naast het 1e en 2e team zal het 3e team een selectie team worden.
Om de kosten in de hand te houden komt er een nieuw telebankierpakket waarbij de sectieleiders inzicht hebben in de actuele uitgaven. Men wil proactief bezig zijn, tijdig kostenoverschrijdingen vinden.
Zoals de begroting eruit ziet is er hoog ingezet op de inkomsten voor komend seizoen.
Het bestuur wil er enthousiast tegenaan gaan en hoopt dat een enthousiast voorbeeld inspireert. Er valt veel te doen.
Het begrotingsmodel is een pilot en wordt aan het eind van het seizoen geëvalueerd.
Er is een sombere verwachting voor het resultaat van afgelopen seizoen.
De vergadering geeft goedkeuring aan de voorgestelde begroting.

6. Verkiezing lid kascommissie
De heer Reijer Roelofsen wordt benoemd als nieuw kascommissielid.

7.  Stand van zaken kunstgrasvelden
Het gesprek dat 24 augustus 2009 zou plaatsvinden met de gemeente is niet doorgegaan, omdat de wethouder het BTW verhaal nog niet had doorgesproken met de ambtenaren. Het bestuur gaat voor het hoofdveld en 2 oefenhoeken zoals in eerdere ledenvergadering is besloten. Er volgt een kleine discussie over wensen. Wens van de vereniging is meer trainingscapaciteit te krijgen. In najaarsvergadering staat kunstgrasvelden weer op de agenda.

8. Toelichting staand van zaken kledingbeleid
Doel van het kledingbeleid is uniformiteit te waarborgen. Maar ook dat lager spelende elftallen goede kleding hebben. 23 Teams hebben nieuwe kleding gekregen. 18 teams hebben een kledingsponsor. Er worden nog sponsors gezocht voor de A4, E13, E14, F3 meisjes A voor 2009. Voor kleding van 2008 wordt nog een sponsor gezocht voor de B4, B5, D2, D5, E2. Nieuwe sponsors doorgeven aan kledingcommissie.
Met de kledingbijdrage wordt uitgegaan dat kosten en inkomsten neutraal zijn. Dit wordt na 3 jaar geëvalueerd. Kosten van bedrukking zijn voor sponsor.
Het blijkt dat er zeer veel werk gemoeid is met de uitgifte en kledinginname. Dhr. Jos Poot verdient hier zeker een applaus voor en krijgt dit. De kledingcommissie is er voor de tenues. Trainingspakken kunnen ook gesponsord ook hierbij is voorkeur voor uniformiteit en inkoop via Telstar, maar als sponsor anders wil is dat bespreekbaar, sponsoring trainingspakken verloopt via kledingcommissie. Hierover is meningsverschil in de zaal. Bestuur wil graag geïnformeerd worden over het kledingbeleid.

9. Rondvraag
De oefenhoeken liggen er slecht bij. Trainen hierop levert gevaar op voor blessures.
Antwoord: Er is contact met de gemeente om de bespeelbaarheid van de oefenhoeken te bespreken, daarbij aangetekend dat ook het bestuur vind dat de oefenhoeken in slechte conditie zijn.

Kan er bij het aanstellen van scheidsrechters voor de jeugd een andere prioriteit gelden?
Antwoord: Dit wordt besproken in de jeugdcommissie.

Waarom moeten we toestemming vragen aan de gemeente voor het gebruik van de velden als we de gemeente betalen voor de velden?
Antwoord: Dit wordt overlegd met dhr. Burggraaf.

Kan er een avond georganiseerd worden met een uitleg over de spelregels en hun toepassing?
Antwoord: Dat is een goed idee. Er zal invulling aan gegeven worden.

De senioren bedanken voor de ballen die ze hebben gekregen.

Om alle vrijwilligers te bedanken voor het vele werk wordt een applaus gegeven.

Lees bericht

Op 23 maart staat het Business Event 'Golf Meets Voetbal' op de agenda.

18-03-2024

Een mooie samenwerking tussen Soli Clean B.V.Dorhout Mees en VVOG Harderwijk.

Lees bericht

Word jij ballenjongen/-meisje bij een thuiswedstrijd van Ajax?

18-03-2024

We hebben een toffe kans voor jou!

Lees bericht

Voor de leden van VVOG Harderwijk, met korting naar de wedstrijd Nederland - Schotland vrijdag 22 maart.

17-03-2024

Wat mooi, dankzij een lid van VVOG Harderwijk kun je met korting naar deze wedstrijd.

Nieuwsoverzicht Archief